Buď první!
Zbrusu nový model Grand Cherokee L exkluzivně v IMOFA
Jeep Grand Cherokee je klíčovou součástí portfolia značky a dá se považovat za synonymum kategorie SUV. Model vstoupil na trh již roku 1992 a rychle si vydobyl přední příčky v rámci dnes toliko oblíbené kategorie vozů. Směle se dá říci, že dokonce posunul laťku SUV o level výše. Kdo řídil, chápe a potvrdí. Jako jediní autorizovaní prodejci Jeep Vám tuto žhavou novinku přinášíme ještě před oficiálním uvedením na evropský trh.
Chcete-li tedy řídit unikát, který ještě nějakou dobu kolem sebe neuvidíte, a který zároveň skvěle reprezentuje váš vytříbený vkus, nabízí všechny moderní technologie a plnou výbavu pro váš komfort, stavte se na IMOFA a můžete si vyzkoušet na vlastní kůži, o čem níže píšeme.
Pátá generace tohoto SUV se zatím představuje ve formě modelu Jeep Grand Cherokee L, který zásadně narostl. Na délku měří úctyhodných 5.204 mm, zatímco rozvor činí 3.091 mm. Pro srovnání, stávající generace je dlouhá 4.821 mm, s rozvorem 2.916 mm.
Liší se také výrazně design. Jeep vsadil na využití klasických detailů, ale v novém pojetí. Jeep Grand Cherokee L je nezpochybnitelný Jeep, nízké světlomety a kombinace nízké charakteristické masky se sedmi otvory, avšak výrazný nárazník jej však dělá výrazně moderněji vyhlížejícím. Styl mimochodem vychází z loňského konceptu Grand Wrangler
Silueta střechy je prakticky rovná, jen minimálně klesá směrem vzad. Nízká jsou pak rovněž koncová světla, protažená z víka zavazadelníku do boků karoserie.
Kabina je pak podle nejnovějších trendů. Přístrojový štít je již plně digitální, s úhlopříčkou 10,3 palce a na středovém panelu se objevuje rozměrná dotyková obrazovka multimediálního systému. Ta má standardně úhlopříčku 8,4 palce, za příplatek pak dokonce 10,1 palce. Nechybí ani moderní funkce jako zrcadlení telefonu skrze Android Auto a Apple CarPlay či Wi-Fi připojení. Jeep navíc zdůrazňuje pečlivý výběr materiálů, které mají dělat vnitřek velice luxusní.
Plusem má být i vnitřní prostor. Za třetí řadou sedadel tak automobilka uvádí objem zavazadelníku o hodnotě 484 litrů. Po sklopení třetí řady pak má objem činit dokonce 1.328 litrů.
Naopak nabídka motorů na americkém trhu zůstává vlastně shodná s dosavadním Grand Cherokee. Jako základ slouží 3,6litrový vidlicový šestiválec o výkonu 213 kW, nad nímž stojí 5,7litrový osmiválec HEMI s 262 kW. Oba jsou standardně spárovány s osmistupňovým automatem, přičemž lze vybírat mezi verzemi s pohonem jedné nebo obou náprav. Volit přitom můžete z různých variant čtyřkolek, přičemž ta nejpokročilejší využívá zadní elektronický samosvorný diferenciál. K dispozici je také vzduchové odpružení umožňující zvýšit podvozek pro snazší jízdu v terénu.
Z moderní výbavy pak zaujmou takové prvky jako head-up displej či noční vidění, dnes už samozřejmostí je také systém kombinující funkce adaptivního tempomatu a udržování v pruhu, zde nazvaný aktivní jízdní asistent.
.